PRESS RELEASE

Fondation Seguin Gala De Leve De Fonds
Please join us as we celebrate the Grande premiere of "La valeur de l'exemple", an award winning documentary about environmental challenges in Haiti and the work of Foundation Seguin. The sophisticated evening of cocktails and dancing will be animated by Belo with the support of his Excellency Joseph Michel Martelly, President of Haiti.

FS Brochure
Qui sommes-nous ?
Créée en 2004, la Fondation Seguin obtient le statut 300,000 viktim 12 janvye" d'ONG en 2006. La Fondation regroupe un ensemble de professionnels et d'entrepreneurs haïtiens ayant choisi de s'impliquer dans l'avenir et le développement de leur pays et surtout à la protection du Parc National La Visite. Nous voulons vivre dans un paysmeilleur, dans une Haïti plus verte.

Fondation Seguin Green Project Press Kit
Contexte Général
La déforestation est la destruction progressive de la végétation d'Haïti par les diérentes générations, mais aussi par des éléments naturels. Son ampleur et ses graves conséquences permettent de parler de « désastre écologique ». En 1923, les forêts couvraient près de soixante pour cent du pays ; aujourd'hui, moins de deux pour cent.

Fondation Seguin and Solvatten join forces to launch The Green Haiti Project
Fondation Seguin, a Haiti Based environmental focus NGO And Solvatten, a Swedish company with a solar safe water system, have joined Forces to address Haiti's biggest challenges. These two self sustainability driven entities share the vision of improving existing conditions of natural resources and support a better economic growth.

SAVE A TREE   SAVE A LIFE

Location: Haiti